« Terug naar het overzicht

HELFT VERGELIJKT FINANCIËLE PRODUCTEN

Geplaatst op: 22 oktober 2014

Bij de aanschaf van veel financiële producten zoals hypotheken, verzekeringen maar ook eenvoudige spaarrekeningen, energie en telefoonabonnementen, vergelijkt ongeveer de helft van de consumenten producten van verschillende aanbieders. Overstappen naar aan andere aanbieder met een beter aanbod doen consumenten niet zo snel: slechts een kwart zou die kans meteen grijpen, terwijl een deel dit niet zou doen.

De Hypotheekfabriek en Checko!

Toch loont het de moeite om producten en diensten te vergelijken en kan je hiermee veel geld besparen. Wij ervaren dit dagelijks in de praktijk. Veel van onze klanten hebben een vergelijkend warenonderzoek gedaan en komen tot de conclusie dat er grote prijsverschillen zijn. Rechtstreeks een hypotheek regelen bij bijvoorbeeld, ING, Rabobank, Aegon e.a. kost al snel een slordige € 2.000,- terwijl de gemiddelde tussenpersoon op de hoek en de bekende hypotheekketens vaak nog meer rekenen, terwijl wij slechts € 999,- rekenen voor dezelfde hypotheekbemiddeling.

Wij willen u ook laten meeprofiteren van de scherpste tarieven die er te vinden zijn op het gebied van energie, verzekeringen en dergelijke. Vandaar dat De Hypotheekfabriek een samenwerking is aangegaan met Checko!. Check vergelijkt alles. Vergelijk en beoordeel zelf wat u kunt besparen.

U vindt de Checko button op onze website.

Vergelijken loont De meeste Nederlanders managen zorgvuldig hun geld. Ze houden hun financiën nauwlettend in de gaten. Een ruime meerderheid let op hoeveel geld hij uitgeeft, doet geen uitgaven die hij niet kan betalen, koopt niet op afbetaling en betaalt zijn rekeningen op tijd. Wel heeft twee vijfde van de consumenten in het afgelopen jaar weleens een betalingsherinnering ontvangen en probeert circa 40 procent zijn uitgaven te beperken. Ondanks de zorgvuldige omgang met de huishoudfinanciën komt rood staan bij de bank toch regelmatig voor. Ongeveer de helft van de consumenten staat wel eens rood. Ook blijkt dat driekwart van de Nederlanders bij financiële beslissingen rekening houdt met de toekomst. Dit vertaalt zich in de eerste plaats in budgetteren ten behoeve van de kortere termijn: de helft van de consumenten probeert zich aan het budget te houden voor specifieke doelen, zoals dagelijkse boodschappen of vakanties. Ook spaart een ruime meerderheid van de Nederlanders, hoewel dit meestal niet met een specifiek doel is. Vergelijken loont dus echt!

© 2024 - De Hypotheekfabriek - Realisatie & hosting: Esselink.nu