« Terug naar het overzicht

Aanbod hypotheekaanbieders

Geplaatst op: 23 maart 2017

Hypotheekadviseurs zouden zich niet moeten gaan richten op een beperkt aantal hypotheek labels waarmee ze de gehele breedte van de markt denken te kunnen bedienen. De consument heeft naast behoefte aan snelheid bij het afsluiten van een hypotheek ook de behoefte aan keuze mogelijkheden en dat kan alleen tot stand komen door specialistische kennis en een groot aantal aanbieders.

Op basis van een onderzoek onder hypotheekadviseurs trekt men de conclusie dat van de dertig verschillende hypotheekverstrekkers die ons land rijk is, de gemiddelde intermediair maar met minder dan acht labels zaken doet. De rest van de merken ligt als opvulling op het schap.

Voor hypotheekverstrekkers is het van belang dat de individuele hypotheekadviseur over voldoende productkennis beschikt of dat de adviseur zich verdiept in de persoonlijke omstandigheden van de consument en daar de best passende oplossing en aanbieder bij zoekt. Serviceproviders kunnen daarin een essentiële rol vervullen

Hypotheekverstrekkers zijn er niet bij gebaat hun label simpelweg in het schap van serviceproviders te leggen maar juist op zoek te gaan naar gespecialiseerde adviseurs die in staat zijn om de wensen van de consument aan de aanbieders te linken. Hierdoor ontstaat een goede match tussen consument en aanbieder, op basis van verwachtingen, doelstellingen, voorwaarden en rente, aldus De Hypotheekfabriek.
Een belangrijke efficiëntieslag kan eenvoudig worden gerealiseerd door kritisch te kijken naar de processen. Daarna kunnen hypotheekaanvragen in veel gevallen al vele malen sneller en kwalitatief hoogwaardiger worden behandeld.
De adviseurs van De Hypotheekfabriek zijn hier in het adviestraject heel duidelijk over en wijzen de consument op de voor-en nadelen van de verschillende aanbieders.

© 2024 - De Hypotheekfabriek - Realisatie & hosting: Esselink.nu